19 Eylül 2009 Cumartesi

Fotoğraf Üzerine Kafa Yormalar -1

FK'daki çok dinamik gruplarım ve özellikle deviantta izlediğim çok kayda değer fotoğrafçılar benim ufkumu inanılmaz genişletti zaman içerisinde. Bunu tam olarak tarif etmek olanaksız. Özetle uçsuz bucaksız bir okyanusa açılmış gibi hissediyorum. Çıkış yaptığım noktaya asla geri dönmeyecek şekilde!

İnanır mısınız fotokritik ve başka sitelerde teknik olarak çok başarılı ama bildik kompozisyonlara bakmaya iğrenir oldum. Resmen tiksiniyorum. Yani teknik açıdan kusursuz bir çalışma görüyorum tamam AMA yaratıcılık sıfır, hatta eksi beş! Hemen her fotoğraf sitesinde gördüğümüz fotoğraflardan farksız. Yüzbinlerce benzeri var. Aynı kompozisyon sürekli. Kimisi teknik açıdan berbat, kimisi eh işte, kimisi iyi kimisi de mükemmel. Ama içerik HEP AYNI! Bu durumdan tiksinti duymaya başladım. Öyle böyle değil hemde. Bence fotoğraf bu değil!

Erdal Kınacı'da her fırsatta bunu haykırıyor ama kimse duymuyor anlamıyor. Eğer "ben buradayım" demek istiyorsanız kendinizi göstermek istiyorsanız haydi bunu da geçin gerçek anlamda ruhen tatmin olmak istiyorsanız bu çapulcu yığınından farklı bir şeyler üretmek zorundasınız. Bu mutlak ve gerek şart. Teknik öğrenilir bir de yahu! Kıçınızı yırtarsınız, ortalamanın üzerinde bir ekipman alırsınız, çok titizlenirsiniz en sonunda kıra döke azimle filan ortaya teknik açıdan şahane bir şey çıkartırsınız. Ama o kadar! Ötesi yok! Kendinizden bir şey yoksa sonuç sıfır. hakikaten sıfır. Sadece ne olur? Yağcılar börekçiler sıraya dizilir şakşaklar oley der havaya atar ama hepsi sahtedir, boştur, palavradır! Geriye kalan tın tın boş bir sedadır.

Yaratıcılık... İşte bu her şeyin üzerindedir... Anlayana!

1 yorum:

  1. o halde biz sizden bekliyoruz yaratıcı komposizyonlar:)
    selamlar Onur...

    YanıtlaSil