18 Temmuz 2009 Cumartesi

Brezilya Sineması: Otur Sıfır!

Evet aynen böyle... Brezilya sineması, Portekiz sineması ile benden bırakın düşük notu almayı, sıfır alır, oturur yerine. Sayısız Brezilya filmi izledim, her birine ayrı umutla başladım ama hep hüsran yaşadım, tam da bu satırları yazdığım sırada izlemekte olduğum Amores Possiveis filmi de tipik Brezilya dizilerinin yapısından farksız çok sıkıcı bir film çıktı. Çok fazla Latinos dizisi çekilen bir ülkede sinemanın da bu kalitede olması doğal bir durum elbette.
Hemen itirazlar yükseldi bakıyorum. Kaç film sayacaksınız? Efendim? Cidade de Deus mu? Şiddetin stilizasyonu, evet benim tarzımda bir film değil gerçi ama başarılı bir filmdi kabul ama tek bir örnek verebildiniz. Pardon? duyamıyorum? Casa de Areia mı? Efendim o da Brezilya sinemasından çıkmış tek ve en iyi örnektir. Sayabiliyor musunuz 6-7 film ve daha fazlası?? Yok değil mi? Kabul edin işte. Kaldı ki ben çok ama çok fazla Brezilya filmi izlemiş birisiyim. Hep fos, hep fos...

Gerçeği kabul edelim... İlla Brezilya filmi izleyeceksek de Casa de Areia'yı tekrar tekrar izleyelim..

2 yorum:

  1. Otur sıfır! dediğin ân benim aklıma gelen filmdi, Casa de Areia. Hemen haksızlık ediyorsun demiştim kendi kendime. Ortada Casa de Areia vardı çünki.. Ama hal mesele sonra anlaşıldı, biz topluca bir bakıştan bahsediyormuşuz. Hmm.. biraz düşünmek lazım. Sanırım benim söyleyebileceğim tek film, Casa'dır. O Tanrıkent'i ilk gününden beri sevmem. Sadece esas oğlan'ın aslında bir fotograf sevdalısı olması güzel bir durumdu. Yoksa hiç haz etmiyorum o filmden.. Aslı Erdoğan'ın kitaplarında bile daha güzel bir Brezilya vardır, iddia ediyorum.. (:

    Başka sayamaz mıydık, buna hemen cevap veremem. Biraz daha düşünmeliyim.. Mesela bir "Cinema, Aspirinas e Urubus" vardı. Ne umutlarla bekliyordum. İyi şeyler okumuştum o film içün.. Ama kazın ayağı öyle değildi. Öyle olmuyormuş meğer izlemeden, görmeden güzellere güzel demeler.. Adamlar bana göre Cinema Paradiso'yu almış, Brezilya'ya uyarlamaya çalışmıştı.. Doğrudan o diyemezsin, ama ben aslında şunu yapmaya çalışıyorum bakın bakın diye bağırıyordu film.. Almayalım efendim.. eksik olsun..

    Neyse dediğim gibi biraz daha düşünmeli belki, ama zaten şu gerçeği de değiştiremez, portekizce'yi sevmiyorum ki ben.. fonetik olarak, sineması da bana itici gelecektir yani.. (:

    YanıtlaSil
  2. Tanrıkent'i ben de hiç sevmem,yerden yere vururdum ama yeri değil. Portekizce bana da fonetik olarak çok itici çok rahatsız edici gelir. Bir zamanlar Brezilyalı bir dostum vardı, çok iyi bir insandı. Sonra iletişimimiz koptu. Brezilyaya dair en iyi hatıram odur.

    Arjantin sineması öyle mi peki? Katıyetle değil. Şili sineması bile ayılıp bayılmasam da kat kat daha iyi.

    YanıtlaSil