17 Temmuz 2009 Cuma

Fotoğrafta Derinlik

Fotoğrafın doğası gereği 2 boyutlu olduğunu bilmeyen yoktur sanırım. Bu şekilde tanımsal olarak bilinmese bile işin gerçeği bu sonuçta. Ancak fotoğrafçılar bu iki boyutlu cendereden kurtulabilmek için çeşitli taktikler üretirler. Bunda en güçlü faktörlerden birisi tabi ki IŞIK'tır. Işığı doğru kullanırsanız çalışmalarınızda kademeler , katmanlar yani derinlik yaratabilirsiniz. Hemen kendi portfolyumuzdan bir örnek verelim. Yeri geldiğinde bu konuya dönelim.


Fotoğraf: OnurY

2 yorum:

  1. Sigma'nın foveon işlemcisinin 3 boyutla ilgili bir özelliği var sanırım. Sigma bir iki modelinde o konuda örnekler sunuluyor. Ne derece doğrudur bilemiyorum.. http://www.flickr.com/photos/tatsuki/3713301107/

    Mesela bu fotografta ben öyle bir 3 boyut algılayamıyorum, açıkçası.. (: Aslında hiçbirinde algılayamadım ya.. :d

    YanıtlaSil
  2. hemen açıklayalım. öncelikle kademeler var: yani öndeki parmaklıklar, havadaki su ve en arkada deniz, bu derinlik veren bir unsur. diğer x ve y eksenlerini de eklediğinde al sana 3 boyut. şimdi tabi benim mesleğim olunca hakim olduğum bir alan.
    senin bahsini geçtiğin konu farklı. orada bindirilmiş karelerin özel gözlüklerle 3D izleme hadisesi var. o tarzda bir 3D'den bahsetmiyoruz tabi. onun çekimi sunumu (gözlük vs) apayrı bir olay.
    Bu sunduğum çalışma söylediğin anlamda yani zahiri 3 boyutlu olmasa bile ALGISAL olarak kesinlikle 3 boyutludur.

    YanıtlaSil