29 Temmuz 2009 Çarşamba

Pandoranın Kutusundan Çıkan Koca Bir Hayal Kırıklığı

.
2 hafta önce pandora.com sanal kitap mağazasından alışveriş yapmaya karar verdim. Elif Şafak'ın iki kitabı (Pinhan ve Mahrem), Marquez'den bir kitap, son dönem popüler yazarım Ballard'dan bir kitap ve Goytisolo'nun bir an önce okumak istediğim bir kitabı daha. Alışveriş toplamım 75 TL civarındaydı ve böylece kargo masrafı da ödemeyecektim. Haftanın sonuna doğru siparişimin gelmediğini görünce hemen pandorayı aradım, Pinhan isimli kitabı bulamadıklarını halen aradıklarını, ertesi gün (cuma) gün ellerine geçeceğini ve bana siparişlerimi kargolayacaklarını söylediler. İşyeri adresimi verdiğim için acelem olmadığını ve Pazartesi yollamalarını istedim. Normalde bu gecikmeyi bana haber vermedikleri için cıngar çıkarmam lazımdı ama tepkilerimi anında gösteren birisi olmayışım şu bünyenin en önemli eksikliklerinden birisidir. Neyse hafta sonu geçti, salı günü sipariş elime geldi, o da ne? Pinhan yok içerisinde. Daha da kötüsü o kitap bulunamadığı için listeden çıkartılmış (bunu sonradan öğrendim) ve benden kargo parası alınmış. Verdiğim kargo parası satın aldığım kitaplardan birisinin yarısı kadar. Çok büyük bir ayıp ve ahlaksızlık. Bunu bilinçli yapmış olabileceklerini bile düşündüm. Açıp tartışsam kavga etsem çözüm bulunabilir mi? Hiç sanmıyorum. Keşke bir kitap bedava gönderseler ama bunların hepsi aymaz, duyarsız insanlar.
Ve böylece sanal kitap alışverişe bir nokta koyduk. Bir daha yerli sitelerden kitap alışverişi yapmam. Yazıklar olsun!

3 yorum:

  1. Ben idefixe.com ve weblebi.com sitelerinden kitap alıyorum bir sorun yaşamadım..ama şimdiler uygun fiyata ve bandrollu kitap satan bir kitapçı buldum Eskişehir'de, oraya dadandım, stres yok, masraf yok..

    Bu arada elif şafak "mahrem" var bende ama daha okumak nasip olmadı, "siyah süt"ü sevmedim, "bit palas"ı okudum.."baba ve piç" elimin altında ama daha okuyacağım ve son kitabı "aşk"ı da almak istiyorum..ama bu fotoğraf işi beni kitap okumaktan da alıkoymaya başladı..

    YanıtlaSil
  2. yaşadığın olay aslında benim türkiyece bir olay dediğim şeydir.. bu memlekette insanlar konum ve mevkileri farketmeksizin olaylara genellikle hep türkiyece yaklaşırlar.. öyle çözümler üretirler. tabii hiç profesyonel olmaz, hatta etik te değildir. ama insanımız için kıvrak zekâ denilen şey, bazen 'kendine müslümanlık'la zühur eder ve çoğu zaman rastlamışıdır benzer durumlara..

    ne diyelim, bu memlekette yaşamanın bedeli midir bu, yoksa yine memleketin kurtulamayacağı eğitim şart halleri midir.. iş hayatında, esnaflıkta, profesyonellik, çalışma ahlâkı veya esnaf olma âdabı vs. ne diyorsak artık çok ucuzlamış durumda.. 80 ve 90'lardaki dejenerasyonla insanlarda gerçekten bir bayağılaşma ve eğitimsizliğin dibe vurduğu bir toplum resmi çıktı ortaya.. ve işte senin yaşadığın şey, tüm bu dejenerasyonun küçük bir örneği.. adam kendince çözümler üretiyor, -sözde tabii- ve bunu senin adına, sana sormadan yapabiliyor..

    ben de yaşadım int. alışverişlerinde benzer şeyler. dig. cam. aldım bir akrabama.. adamlar şarj cihazını göndermediler. onun yerine iki tane mini tripod.. (:

    neyse ez cümle ile haklısın, durup belki 10 kere düşünmek lazım. ama ben piyasadaki kitapevlerini çok pahallı buluyorum. o yüzden netten alışveriş her zaman tercih sebebidir..

    YanıtlaSil
  3. idefixe.com evet güzel site. çok alışveriş yaptım hiç sorun yaşamadım. orada kitap satıyorlarsa bir dahakine oradan alırım..

    Celil süper tespitler yapmışsın. aynen katılıyorum. dekadans çağı yaşıyoruz ve bunun sonu kötü bence. büyük bir yıkım yaşanmadan insanoğlu kendine gelmez... hep öyle olmamış mıdır zaten?

    YanıtlaSil